Logotype
Logotype
Logotype

Tapaa KIBIn uusi tuotekehityspäällikkö

​Jürgen Kerstna on KIBIn uusi tuotekehityspäällikkö, hän aloitti tehtävässään syyskuussa 2017. Hoitoala on hänelle entuudestaan hyvinkin tuttu alue ja hänellä on monivuotinen kokemus terveydenhoitoalan IT töistä. Jürgen on työskennellyt muun muassa St. Jude Medical -yhtiön insinöörinä ja järjestelmäarkkitehtina sekä Karoliinisen instituutin dataintegraatiokonsulttina. Edellinen työtehtävä järjestelmäarkkitehtina oli sekä antoisa että kehittävä, mutta Jürgen halusi uusia haasteita:

– Halusin työskennellä enemmän ohjelmistokehityksen parissa, joka on jännittävä alue. Tämä vaikutti vahvasti siihen, että päädyin KIBIn leipiin.

Tuotekehityspäällikkönä Jürgen vastaa kaikkien KIBI Clinical Suiteen sisältyvien tuotteiden kehityksestä. Luonnollisesti hän osallistuu myös KIBIn tuotestrategian suunnitteluun.

– Tietotekniikka mahdollistaa tänä päivänä aivan uusia ratkaisuja, joita ei vielä pari vuotta sitten osattu edes kuvitellakaan, kertoo Jürgen.

Esimerkkinä hän mainitsee kuvankäsittelyjärjestelmät.

– Nykyään hoitohenkilöstö voi käyttää, vaikka älypuhelimia potilasmateriaalin käsittelyyn. Tutkimuksia tehdään reaaliajassa, joissa hoidon antaja ja potilas voivat olla satojen kilometrien päässä toisistaan. Hoitoalan innovaatiot edellyttävät turvallista, selkeää ja luotettavaa potilasmateriaalin käsittely- ja hallintajärjestelmää. Meidän on KIBIllä hyödynnettävä jatkuvasti uusia mahdollisuuksia, joita tietotekniikka meille tarjoaa, jotta voimme kehittää ja toimittaa terveydenhuollon ammattilaisten ja potilaiden arkipäivää helpottavia tietojärjestelmäratkaisuja, selittää Jürgen.

Jürgenin tiimillä on kädet täynnä työtä KIBI Clinical Suiten kehittämisessä asiakkaiden tarpeiden pohjalta, tämän lisäksi on meneillään monia järjestelmäpäivitysprojekteja. KIBI Clinical Suiten seuraavan kehitysvaihe edellyttää järjestelmäalustan päivittämistä.

– ​Tulemme parantamaan nykyistä järjestelmäalustaamme. Tämä on suuri työ, jonka arvioidaan valmistuvan vuonna 2019. Asiakkaamme tulevat saamaan käyttöönsä uusia toimintoja, jotka tulevat täyttämään heidän vaativat tulevaisuuden tarpeensa.

Vaikka asiakkaiden tietojärjestelmien kehitystoiveet vaihtelevat merkittävästi, Jürgen näkee niissä yhteisen punaisen langan:

– Näemme, että on suuri tarve sellaisille ratkaisuille, jotka ovat integroitavissa asiakkaan olemassa olevaan tietotekniikkaympäristöön.Uusien järjestelmien tulee tukea nykyisiä ja tulevia potilastiedon käsittelyyn- ja hallintaan liittyviä laatustandardeja, jotta varmistetaan tiedon saumaton liikkuvuus eri järjestelmien välillä sekä korkein mahdollinen tietoturva.

Millaisena näet KIBIn viiden vuoden kuluttua?

– Tuotevalikoimamme tulee ehdottomasti olemaan nykyistä laajempi ja Medtech-yrityksenä KIBI on vakiinnuttanut asemansa Pohjoismaissa. Oikeastaan haluan, että meillä on viiden vuoden kuluttua sama perusta kuin nyt: mahtava tiimi, joka haluaa tehdä hoitotyöstä entistä sujuvampaa tarjoamalla ratkaisuja, jota tarjoavat nykyistä tarkempia analysointi- ja mittatyökaluja sekä parempia kuvantamisratkaisuja, jotka mahdollistavat entistä sujuvammat järjestelmäintegraatiot sekä käyttöönottoprojektit, Jürgen Kerstna lopettaa.

Julkaistu: 2018-01-29
Jaa sivut
Facebook Linkedin

Kuinka voimme auttaa sinua?

Logotype

KIBI parempaa terveydenhuoltoa Pohjoismaissa! KIBIn potilastietojen hallintajärjestelmiä ja diagnostiikkatuotteita käytetään yli 100 pohjoismaisessa sairaalassa perusterveydenhuollossa ja erikoissairaanhoidossa.

Osoite

Teknobulevardi 3-5
01530 Vantaa, Finland
+358 400 45 17 24
info@kibi.fi

Tilaa uutiskirjeemme

Syötä koodi: captcha

Seuraa meitä

Linkedin LinkedIn